banner dvta19

Veilig leren met een spannende acteur

Ik vind het zo spannend om met een acteur te oefenen! De helft van de deelnemers in trainingen zegt het, en de andere helft denkt het. Als acteur wil je waarschijnlijk graag aan de slag met de deelnemers: samen oefenen wat zij willen leren. Maar hoe zorg je er nu voor dat de deelnemers met jou willen oefenen? Hoe zorg je dat de deelnemers zich weer kunnen richten op het leerdoel van de training, in plaats van op hun angst? Hoe zorg je ervoor dat de deelnemers zichzelf kwetsbaar op durven stellen? Welke invloed heb jij op de deelnemers, en welke invloed heb jij op de trainer? In deze workshop ga je begrijpen waarom spannend niet altijd goed en leerzaam is. Je krijgt een eenvoudig model over veilig leren en we vertalen dat samen in praktische tips. Er is dus ook ruimte om ervaringen uit te wisselen. Maak kennis met het SCARF-model en de zones van Rohnke (comfort, stretch, panic). Als je deze workshop verlaat, dan weet je wat ons brein nodig heeft om veilig te kunnen leren. Jij hebt waarschijnlijk één of meer acties gekozen die je gaat toepassen, en je hebt bevestiging gekregen voor al het goede dat je al doet. In het overleg met trainers sta je vanaf nu sterker. Je kunt de trainer nog beter adviseren welke aanpak het meeste rendement oplevert, en je kunt dat advies onderbouwen.

Over Arie Speksnijder

De levensmissie van Arie Speksnijder is: "Mensen stimuleren en begeleiden in hun ontwikkeling." Hij wordt blij van anderen helpen, zowel in zijn werk als thuis. Onderwijs en communicatie lopen als een rode draad door zijn leven. Na de PABO werkte hij zes jaar in het basisonderwijs. Daarna als trainer, studiebegeleider en opleidingsdeskundige bij een GGZ-instelling. In 2007 begon hij de studie Opleidingskunde aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Sinds 2014 is hij fulltime zelfstandig ondernemer en heeft hij al vele trainers opgeleid. Arie is gespecialiseerd in o.a. Motiverende Gespreksvoering. Een communicatiemethode om effectief om te gaan met weerstand, en mensen te helpen bij gedragsverandering.